Copywriting

Schrijven voor websites en internetgebruik

Teksten voor het gebruik op websites, worden meestal op het computerscherm zelf gelezen. Daarom zijn ze ook qua structuur en taalgebruik anders geschreven dan zijn papieren tegenhanger. Printed media kunnen nog tijd en alinea's investeren in de opbouw naar een climax, maar webteksten moeten de bezoeker onmiddellijk laten weten wat de website te bieden heeft. Serve and volley! Het internet is een plaats waar geduld niet meer bestaat, internetgebruikers willen binnen enkele seconden weten of een tekst het lezen waard is. If not, zijn ze door een simpele linkermuisknop even snel weer weg.

Journalisten schrijven kranten en weekbladen, reclamebureaus maken advertenties. Het is dan ook onverstandig te denken dat iedereen in staat is een efficiciënte tekst voor een website te schrijven. En naast de leesbaarheid voor de modale bezoeker is ook de waardering van de zoekmachines iets om in het achterhoofd te houden: Google en zijn concurrenten zorgen voor het grootste deel van je bezoekers.

Veel organisaties zijn er van overtuigd dat ze een website nodig hebben, maar het schrijven van teksten kan behoorlijk tijdrovend zijn, met een ongewenst resultaat op de koop toe. Internethical zet de visie en de activiteiten van de klant zelf om in betekenisvolle teksten, zodat deze zich volledig op zijn bedrijfsbezigheden kan richten.

Internethical levert naast copywriting voor websites ook schrijfstijladvies voor andere media.